tisdag 23 oktober 2012

Flintskalliga änglar

Flintskalliga änglar
Kollade omkring i mina pysselgömmor o fann dessa inte vidare vackra flintskalliga änglar!
  Jag gjorde dom för många år sedan... Dom består av aluminiumfolie och ståltråd som stomme sedan har jag klippt remsor av gipsbindor o doppat i vatten och lindat runt några lager och sedan målat.

Jag har varit hemma måndag, tisdag och vabbat med båda barnen. Dom hade hög feber i lördags o söndags. Hade ingen feber igår men fortfarande lite matta.
  Idag har det vart en sån där mellandag! Alldeles för pigga för att vara hemma men ändå måste vila en extra dag från dagis... Det märks att dom e friska nu om jag säger så....

Förra veckan gjorde vi här hemma lite kvällspyssel. Tog vanliga vita plastmuggar, använde det som stomme för våra ljuslyktor. Sedan lindade vi gipsbindor runt muggarna och lät det stelna.
  Så idag har jag o barnen målat dessa...

"FinaMarthina Design" Det är ju inte direkt några märkesdesign lyktor...

Jag ställde dom på ett "silverfat" på vardagsrumsbordet.

Dom är ju iaf personliga =)

1 kommentar: