tisdag 8 november 2011

VAR ÄR SNÖN!!??!

Jaaa, var är snön? Vi är inne i november och jag vill ha snö!!!! Jag ÄLSKAR vinter och snö!! Många säger att det bara är ett vitt helvete men tänk så mysigt det är. Vara ute och leka i snön med barnen, åka pulka, skidor, göra snögrottor. Det är härligt när det är kallt ute, tänk så kan man gå in efter att ha varit ute i kalla snön och sätta sig med familjen i soffan och dricka varm choklad. Mmmmmm.
  Men det behöver ju inte vara olidligt kallt som det varit de senaste vintrarna.  -10 grader är väl lite lagom.

Jag vill ha snö men det kan faktiskt få frysa till ordentligt i marken först så att äckliga parasiter som fästingar dör!!! Kommer snön före kylan så överlever dom satarna!
  Från den ena saken till den andra =) men jag avskyr verkligen dessa små kryp!!!




Dessa bilder är från Säfsen, mars 2011. Då var vi dit hela familjen, barnen, mormor, morfar, morbröder. Mormor (min mamma) fyllde då 50 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar